[harcművészet]
15 szintű
aktív
A harcművészet, mint képesség, a harcos azon képessége, amit csupán a teste használatával is képes űzni. Legyen az a keze, a lába, a haja, a feje, vagy bármilyen testrésze is amit használ, ha elég komoly és elhivatott, képes lesz vele versengeni mások harci tudásával.
A harcművészetet a játékos teljes egészében önmaga írja le, kezdve a használt testrészektől, a harcművészet módszerén és stílusán át, annak céljaiig, és minden szint fejlődésével épít az egészen egy nagy lépésnyit - éppen ezért nem probléma az sem, ha a kezdő leírása a képességnek mindössze annyi, hogy "ütésekkel, erőátvitelre koncentrált stílus."
Minden egyes szinten követelmény hogy a karakter erőnlét/állóképesség/gyorsaság/ügyesség értékeinek összege a harcművészet szintjének kétszerese fölött legyen.
Ha a harcművészetnek van elsődleges fókusza (erőnlét/állóképesség/gyorsaság/ügyesség) akkor kötelező a szintek között legalább egy a fókuszhoz kapcsolódó fejlesztést is megejteni.
Ha egy adott fejlesztés speciális vonást visz a stílusba, akkor az ahhoz kapcsolódó testi képességet is növelni kell.
Teshido
X szintű
aktív/passzív
A teshido csupán egy gyűjtőnév: azon következmények gyűjtőneve, amik a harcos életmódból származnak, és rendszerré válnak a harcosok élete során. Ez lehet aktív, de lehet passzív is, a különbség pedig mindössze az, hogy a harcos törődik-e vele, vagy sem, építi, követi-e a harcművészete útját, vagy csupán él a harcos mivolta következményeivel, esetleg még azt sem.
Aki aktív Teshido képességet ír, az a harcossága útját alkotja meg, és ahhoz valószínűleg egy filozófiát is párosít (figyelem, "az erősebb kutya b@szik" is egy féle filozófia), mit ha teljességében gyakorol, akkor valós bónuszok járnak érte, cserébe a képességéért fizet, ahogy minden más képességért.
Ha valaki egy passzív utat ír, ami inkább csupán a harcossága következménye, akkor járulékos, közvetett előnyei származhatnak, de semmi bónusza nem, illetve ez pénzbe se kerül.
Aki ilyenekkel nem törődik, akkor az úgy számít, hogy a harcos nem törődik a saját mivoltával és annak következményeivel, aminek csak negatívumai lehetnek, a későbbiekben akár staff által előidézett konfliktusokkal is.
[fegyverstílus]
15 szintű
aktív
A fegyveres harcművészet, mint képesség, a harcos azon képessége, amit a teste és fegyvere(i) kombinációjával képes űzni. Legyen az bármilyen testrésze és bármilyen fegyver kombinálása, ha elég komoly és elhivatott, képes lesz vele versengeni mások harci tudásával.
A fegyveres harcművészetet a játékos teljes egészében önmaga írja le, kezdve a használt testrészektől, a fegyverhasználat módszerén és stílusán át, annak céljaiig, és minden szint fejlődésével épít az egészen egy nagy lépésnyit - éppen ezért nem probléma az sem, ha a kezdő leírása a képességnek mindössze annyi, hogy "hosszú kard egy és két kezes használata."
Minden egyes szinten követelmény hogy a karakter erőnlét/állóképesség/gyorsaság/ügyesség értékeinek összege a fegyveres harcművészet szintjének kétszerese fölött legyen.
Ha a fegyveres harcművészetnek van elsődleges fókusza (erőnlét/állóképesség/gyorsaság/ügyesség) akkor kötelező a szintek között legalább egy a fókuszhoz kapcsolódó fejlesztést is megejteni.
Ha egy adott fejlesztés speciális vonást visz a stílusba, akkor az ahhoz kapcsolódó testi képességet is növelni kell.
Bushido
X szintű
aktív/passzív
A bushido csupán egy gyűjtőnév: azon következmények gyűjtőneve, amik a harcos életmódból származnak, és rendszerré válnak a harcosok élete során. Ez lehet aktív, de lehet passzív is, a különbség pedig mindössze az, hogy a harcos törődik-e vele, vagy sem, építi, követi-e a harcművészete útját, vagy csupán él a harcos mivolta következményeivel, esetleg még azt sem.
Aki aktív Bushido képességet ír, az a harcossága útját alkotja meg, és ahhoz valószínűleg egy filozófiát is párosít (figyelem, "az erősebb kutya b@szik" is egy féle filozófia), mit ha teljességében gyakorol, akkor valós bónuszok járnak érte, cserébe a képességéért fizet, ahogy minden más képességért.
Ha valaki egy passzív utat ír, ami inkább csupán a harcossága következménye, akkor járulékos, közvetett előnyei származhatnak, de semmi bónusza nem, illetve ez pénzbe se kerül.
Aki ilyenekkel nem törődik, akkor az úgy számít, hogy a harcos nem törődik a saját mivoltával és annak következményeivel, aminek csak negatívumai lehetnek, a későbbiekben akár staff által előidézett konfliktusokkal is.
[lövészet]
15 szintű
aktív
A lövészet, mint képesség, a harcos azon képessége, amit a távolsági fegyvere használatával képes űzni. Legyen az bármilyen fegyver, ha elég komoly és elhivatott, képes lesz vele versengeni mások harci tudásával.
A lövészetét a játékos teljes egészében önmaga írja le, kezdve a használt fegyvertől, a lövészet módszerén és stílusán át, annak céljaiig, és minden szint fejlődésével épít az egészen egy nagy lépésnyit - éppen ezért nem probléma az sem, ha a kezdő leírása a képességnek mindössze annyi, hogy "pisztolyos gyors-lövészet."
Minden egyes szinten követelmény hogy a karakter gyorsaság/ügyesség/ballisztika értékeinek összege a lövészet szintjének kétszerese fölött legyen.
Ha a lövészetnek van elsődleges fókusza (gyorsaság/ügyesség) akkor kötelező a szintek között legalább egy a fókuszhoz kapcsolódó fejlesztést is megejteni.
Ha egy adott fejlesztés speciális vonást visz a stílusba, akkor az ahhoz kapcsolódó testi képességet is növelni kell.
Houshido
X szintű
aktív/passzív
A houshido csupán egy gyűjtőnév: azon következmények gyűjtőneve, amik a harcos életmódból származnak, és rendszerré válnak a harcosok élete során. Ez lehet aktív, de lehet passzív is, a különbség pedig mindössze az, hogy a harcos törődik-e vele, vagy sem, építi, követi-e a harcművészete útját, vagy csupán él a harcos mivolta következményeivel, esetleg még azt sem.
Aki aktív Houshido képességet ír, az a harcossága útját alkotja meg, és ahhoz valószínűleg egy filozófiát is párosít (figyelem, "az erősebb kutya b@szik" is egy féle filozófia), mit ha teljességében gyakorol, akkor valós bónuszok járnak érte, cserébe a képességéért fizet, ahogy minden más képességért.
Ha valaki egy passzív utat ír, ami inkább csupán a harcossága következménye, akkor járulékos, közvetett előnyei származhatnak, de semmi bónusza nem, illetve ez pénzbe se kerül.
Aki ilyenekkel nem törődik, akkor az úgy számít, hogy a harcos nem törődik a saját mivoltával és annak következményeivel, aminek csak negatívumai lehetnek, a későbbiekben akár staff által előidézett konfliktusokkal is.
Ballisztika
5 szintű
passzív
A ballisztika, majdnem szó szerint, a lövedék útjának tana, de persze a tankör mindenre kiterjed, ami ezt befolyásolhatja. Minden különböző fegyvertípus minden lövedékének nagyrészt sajátságos a ballisztikája, ezért ha különböző fegyverrel akar komolyan bánni a lövészünk, akkor újratanulja majd annak a ballisztikáját is.
A képességet legalább két lövészet szintenként lehet felvenni, illetve ha új tapasztalatok hiányában van a lövészünk (ergo mindig ugyan azokat a stratégiákat-helyzeteket használja ki) így nincsenek új, szélesedő körű tapasztalatai akkor a felvételt a staff késleltetheti.
Ez a képesség a staff számára iránymutató a lövész képességeiről, és minden olyan helyzetben amikor kétes pont előtt áll a karakter a képesség szintje alapján dönthet a mesélő arról milyen információt adhat, illetve milyen sikeres a karakter lövése.
Harcászat
10 szintű
aktív
A harcászat olyasmi, amit sokan igen egyszerűnek vélnek, holott ez az egyik olyan dolog, amihez önmagában éveket lehet tanulni és tapasztalni úgy, hogy végül még mindig hiányos maradjon a tudásunk. Ennek az oka az, hogy harcban sosem lehet tökéletesen előre látni a jövőt, mivel azt egy vagy több másik ember akarata is irányítja, ami ugyanúgy változhat és gondolkodhat mint a miénk.
Röviden és tömören a harcászat azon harci-hadi ismeretek és tapasztalatok sokasága, amik egy szint után átfordulnak tényleges tudássá, és belátást engednek a harcok mélyébe is, láttatni engedik a kialakuló formációkat és mozdulatokat, a célokat az ellenfelek cselekedetei mögött, a lehetőségeket a saját oldalunkon.
A harcászat jártasság mindenki sajátja, mivel a legutolsó talpasnak is ismernie kell a rend és fegyelem, a morál, az ellenség mozzanatai jelentőségét. Ahogy feljebb és feljebb megyünk az irányítási szinteken, a harcászat egyre nagyobb fontossággal bír, pont úgy, ahogy egy gép pontos működésének ismerete teszi csak lehetővé az igazán tökéletes kihasználását, vagy ad lehetőséget, hogy a leggyorsabban roncsolhatóvá tegyük.
Ez a képesség a staff számára iránymutató az irányító és a küzdők képességeiről, és minden olyan helyzetben amikor kétes pont előtt áll a karakter a képesség szintje alapján dönthet a mesélő arról milyen információt, illetve milyen meglátásokat adhat át neki, mire emlékeztetheti őket.
Taktika
3 szintű
aktív
A taktikus kis csapatokat irányít, állít be, számukra tervezi meg a lépéseket, azonban a taktikát sokszor ezek a kis egységek is elvégezhetik és irányíthatják a saját helyzetük és ellenségük közvetlen ismerete alapján. Egy taktika lehet általános, vagy specifikus is, minden esetre ha van a raktáron egy-két betanult, vagy kitapasztalt közös mozzanat, akkor tény, hogy nagyobbak az esélyek a sikerre - számoljuk sikernek az életben maradást is.
Ez a képesség a staff számára iránymutató az irányító és a küzdők képességeiről, és minden olyan helyzetben amikor kétes pont előtt áll a karakter a képesség szintje alapján dönthet a mesélő arról milyen információt, illetve milyen meglátásokat adhat át neki, mire emlékeztetheti őket.
Stratégia
5 szintű
aktív
A stratégia a nagy létszámú csoportok és a hosszú távú, több lépcsős mozzanatok sajátja, amit elsajátítani csak sematikusan lehet, és a csapataink illetve ellenségünk ismeretével lehet csak tovább bővíteni és részletezni. Stratégának lenni nem könnyű, legtöbbször a természetes adottság adja, hogy egy egységnek ki lesz az irányítója, ami végül a tapasztalatok és ismeretek épülésével válik végül valódi stratégiai vezetéssé.
Stratégia tanulásához legalább legénység-méretű csaták tapasztalatai, illetve harcászat és taktika ismeretek is kellenek. Minden stratégia szint engedélyezéséről a staff dönt.
Ez a képesség a staff számára iránymutató az irányító és a küzdők képességeiről, és minden olyan helyzetben amikor kétes pont előtt áll a karakter a képesség szintje alapján dönthet a mesélő arról milyen információt, illetve milyen meglátásokat adhat át neki, mire emlékeztetheti őket.
Tengeri hadviselés
5 szintű
aktív
Habár stratégák gyakran döntik el a csaták sorsát, nincsenek harcok azok nélkül, akik arra képesek, hogy mozgassák azokat. A hadigépek mozgatása és használata a csatában, a csatának megfelelő célokra, egy olyan képesség, amihez nem sokan érteken a kalózok között, ahol a személyes erő a legnagyobb érdem és büszkeség. A legjobb hadviselők mindig is a tengerészetből kerültek ki, és ez is volt a legnagyobb oka annak, hogy a tengereken még mindig egyensúlyban van a hatalom, és a kalózok máig is csak úgy hullanak, mint a pelyva.
A tengeri hadviselésben jártas ember a hajóra optimalizált harci gépezetek kezelését, és magának a hajónak a hadi használatát érti. Minél magasabb szintű a tudása, annál nagyobb mértékű és gyorsaságú a sikeressége a kezelés során, illetve annál tájékozottabb és annál könnyebben ismeri fel az ellenséges hajókon illetve azok mozgásából/taktikájából a hadviselési céljaikat.
Szárazföldi hadviselés
5 szintű
aktív
Habár stratégák gyakran döntik el a csaták sorsát, nincsenek harcok azok nélkül, akik arra képesek, hogy mozgassák azokat. A hadigépek mozgatása és használata a csatában, a csatának megfelelő célokra, egy olyan képesség, amihez nem sokan érteken a kalózok között, ahol a személyes erő a legnagyobb érdem és büszkeség. A legjobb hadviselők mindig is a tengerészetből kerültek ki, és ez is volt a legnagyobb oka annak, hogy a tengereken még mindig egyensúlyban van a hatalom, és a kalózok máig is csak úgy hullanak, mint a pelyva.
A szárazföldi hadviselésben jártas ember a szárazföldi és hordozható harci gépezetek kezelését, és a védelmek, járművek használatát, kialakítását érti. Minél magasabb szintű a tudása, annál nagyobb mértékű és gyorsaságú a sikeressége ezek kezelése során, illetve annál tájékozottabb és annál könnyebben ismeri fel, vagy képes meghatározni azok gyengéit.
[terep]ismeret
3 szintű
aktív
Egy bizonyos terepen való hadviselési tapasztalat, aminek köszönhetően a harcok során előnyökre tehet szert a tapasztalatát használó harcos.
Ez a képesség az általános ismereti alapú jellegén túl szerencsét is jelképez: "aki áldoz a tanulásra, könnyebben talál szerencsét is" jeligével.
[hadviselési stílus]
X szintű
aktív
A hadviselésnek nem csak univerzális törvényei vannak, hanem, mint minden más ember által érintett témának, ennek is vannak stílusai. Ezek megnyilvánulhatnak rendszerben (sajátos hadrend) jártasságokban (vadász-gerillák) emberkezelésben (ágytöltelék-sereg) cselekben és csapdákban (Usopp-szindróma) de lényegében ahány csapat, annyi szokás alakulhat ki egymás között.
Ez a képesség az általános ismereti alapú jellegén túl szerencsét is jelképez: "aki áldoz a tanulásra, könnyebben talál szerencsét is" jeligével.
[halász-vadász stílus]
X szintű
aktív
A vadászat és halászat, bármennyire is alapvetőnek és egyszerűnek is tűnhet, végül is olyan tanok a hadviselőknek, mint a stratégáknak a sakk. Megadhatnak mindent a kezdő tapasztalatoktól a terep és a forgatott fegyver ismeretén át a fegyverviselőknek. A hadviselés és a vadászat két egymást kiegészítő művészet, amik együttes tapasztalata csak jobbá és erősebbé tehetik a harcost.
A vadászat szintjeinek értéke beleszámít a karakter harci értékébe, ha a harca körülményei egyeznek a vadászati- és terepismereteivel.
Halismeret
aktív
A karakter az általa megismert vizek halairól gyorsan képes következtetéseket levonni, és többségüket azonnal felismeri, beosztályozza kinézet alapján.
Vadismeret
aktív
A karakter az általa megismert tájak vadairól gyorsan képes következtetéseket levonni, és többségüket azonnal felismeri, beosztályozza kinézet alapján.
Madárismeret
aktív
A karakter az általa megismert területek szárnyasairól gyorsan képes következtetéseket levonni, és többségüket azonnal felismeri, beosztályozza kinézet alapján.